Serviceinriktad och proaktiv supporttekniker

Hogia Service AB


IT Operations ansvarar för IT drift och support till Hogiagruppens 27 bolag, vilket innefattar allt från telefoni, datorer, lagring, nätverk till utveckling och förvaltning av Hogias kundvårdssystem Dynamics CRM. Det är vi som står får supporten även för våra filialkontor inom Sverige, Norge och Finland.


Om tjänsten

Rollen som supporttekniker på IT Operations Support är varierande och du kommer att lösa olika typer av problem som berör såväl mjukvara som hårdvara. Ärenden får du in via telefon, men framför allt genom vårt ärendehanteringssystem Dynamics och genom att ta emot besökare i vår service desk, och dessa löser du på ett systematiskt och serviceinriktat sätt.  Att minimera antalet pågående ärenden genom att arbeta proaktivt ingår också i rollen, samtidigt som du kommer att ha ett stort utrymme för egna initiativ.

Hogias samarbete med Microsoft innebär att vi är mycket tidiga med att implementera de senaste versionerna av ett stort antal Microsoft produkter, så här får du chansen att ligga i framkant på det området.


Är du vår blivande kollega?

Vi söker dig som har en gymnasieutbildning inom IT/teknik. Du har ett par års erfarenhet inom IT-support och är trygg med att arbeta med produkter från Microsoft. Som person är du en social och serviceinriktad problemlösare som trivs med kundkontakt och har ett strukturerat arbetssätt. Du har en kommunikativ förmåga som är mycket god både i tal och skrift, på svenska såväl som på engelska.


Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter, medarbetare och relationer till kunder. Vi är måna om att skapa en miljö där medarbetare får ta ett tydligt ansvar med stora möjligheter till utveckling. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Tillsammans vidareutvecklar och bygger vi vår verksamhet i små steg. Så har vi gjort sedan starten för 35 år sedan. Idag är vi 625 anställda i Hogiagruppen och har som mål att vara 700 anställda år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa? Välkommen in med din ansökan!


Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan redan idag.


Titta gärna på filmen: Hogia rekryterar - Vi fokuserar på utveckling


Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 625 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning
Heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse
Löneform
Månadslön
Sysselsättningsgrad
100%
Ort
Stenungsund
Län
Västra Götalands län
Land
Sverige
Publicerat
2017-12-01
Sista ansökningsdag
2018-01-02
Kontakt
Mimmi Cromberger, Talent Acquisition Specialist, mimmi.cromberger@hogia.se



Var inte denna tjänst helt rätt för dig?
Skicka gärna in spontanansökan med ditt CV, så hör vi av oss om det dyker upp en tjänst som skulle passa dig!

Skicka in en spontanansökan