Affärsmässig kundchef

Hogia Industrial Systems AB

Hogia Industrial Systems ingår i Hogia-gruppen och erbjuder ekonomi-, löne- och personalhantering för medelstora till stora företag inom branschen tillverkande industri och transport. Med våra tjänster och programvaror hjälper vi till att bygga en infrastruktur som bidrar till att skapa flöden av kunskap och information i företag och organisationer.

Är du nyfiken på en viktig roll med ansvar för våra kunder inom industri och transport? Är du en affärsmässig problemlösare med driv? Sök rollen som kundchef på Hogia Industrial Systems!

Om tjänsten

Vi är just nu inne i en expansiv fas och arbetar för fullt med att utveckla verksamheten. En nyckelroll i detta är den viktiga rollen som kundchef med fokus på lönsamma och långsiktiga kundrelationer. Som kundchef ansvarar du för att bibehålla och utveckla våra befintliga kunder i nära samarbete med vår kundserviceorganisation och eftermarknadssäljare. Vi är ett litet bolag som jobbar tätt och ser att vi som team utvecklar våra kunder.
Det finns utrymme i rollen för dina egna initiativ och att forma den på det sätt som du tror fungerar bäst, givetvis med stöttning av den erfarenhet som finns inom Hogia. 
För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du kommer vara på plats hos våra kunder flera gånger i veckan, räkna med 4-6 resdagar/månad ungefär. Våra kunder finns i hela Sverige.

En person, kundserviceansvarig, rapporterar direkt till dig och tillsammans tar ni ett helhetsansvar för hela kundserviceorganisationen och att vi levererar i enlighet med våra målsättningar.

Är du vår nya kollega?
För att bli framgångsrik i rollen som kundchef ser vi att du har en bakgrund inom ekonomi/HR samt ett stort affärsfokus. Du har erfarenhet från att arbeta i en ansvarsroll med goda resultat och är affärsmässig i ditt sätt. Du har erfarenhet från förhandlingar med kunder och är förtroendeingivande som person. Vidare tror vi att du är driven, lösningsorienterad och tar dig an utmaningar på ett strukturerat sätt.

Varför Hogia
Här finns en möjlighet att proaktivt arbeta med våra kunder och deras utveckling, samtidigt som du har en viktig roll internt med många samarbeten. Det finns stor potential att utvecklas på Hogia, både vad gäller karriärmöjligheter som kompetensutveckling.
Just nu växer Hogia och vi bygger ett nytt kontor. Vår målsättning är att vi ska öka till 700 medarbete år 2020 - vill du vara med på vår resa?

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 625 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning
Heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse
Löneform
Månadslön
Sysselsättningsgrad
100%
Ort
Stenungsund
Län
Västra Götalands län
Land
Sverige
Publicerat
2017-11-21
Sista ansökningsdag
2017-12-12



Var inte denna tjänst helt rätt för dig?
Skicka gärna in spontanansökan med ditt CV, så hör vi av oss om det dyker upp en tjänst som skulle passa dig!

Skicka in en spontanansökan