Vi söker en driven supportansvarig

Hogia Professional Systems AB

Hogia Professional Systems AB vänder sig till Sveriges alla medelstora till större företag. Vår ambition är att kunna erbjuda ett brett sortiment av administrativa programvaror som förenklar ditt dagliga arbete. Vår supportavdelning är erfaren och hjälper våra kunder med programfrågor. Vår utvecklingsavdelning arbetar kontinuerligt med att göra våra program bättre, stor hänsyn tas till synpunkter och önskemål från våra kunder! Läs mer: www.hogia.se/systems

Är du nyfiken på en viktig roll där du leder och utvecklar ett av Hogias supportteam?
Supporten är hjärtat i vår verksamhet och ansvarar för den dagliga kontakten med våra kunder. Vi letar nu efter dig som både är serviceinriktad, nyfiken och lösningsorienterad till en roll med ett stort ansvar och framtida utvecklingsmöjligheter.

Om tjänsten
Vår service är en avgörande del i våra kunders upplevelse av Hogia som systemleverantör och vi söker nu en ledare med kunskap inom HR/lön till vår support. 

I rollen som supportansvarig har du budget- och personalansvar och leder ett team på sex personer. Din uppgift är att se till att ditt team utvecklar sina kompetenser och levererar det bästa för våra kunder. Du arbetar själv aktivt i supporten och besvarar via telefon och mail kvalificerade frågor från våra kunder. Du agerar även stöd för våra säljare i presale och webbdemos och på sikt tror vi att du vill växa och utvecklas ytterligare inom Hogiagruppen. Vi hoppas att just du tycker att det låter som en spännande möjlighet och ditt nästa steg i karriären!

Är du vår nya kollega?
Vi tror att du som söker har en bakgrund inom kundservice, allra helst i ledande roll till exempel som teamleader. Du brinner för service och problemlösning och tar ett stort ansvar i din roll. Ett tekniskt intresse är en förutsättning då många av våra frågor rör teknik. Självklart erbjuder vi den utbildning som behövs för att du ska få den tekniska kompetensen inom våra programvaror. Vad vi förväntar oss av dig är att du är nyfiken och intresserad av att bygga på din kunskap och dessutom att dela med dig till dina kollegor. Du har en positiv inställning och förmåga att hjälpa kunder på ett pedagogiskt och professionellt sätt. Du är flexibel, lösningsfokuserad och har en hög egen drivkraft. Du har med fördel erfarenhet eller utbildning inom HR/lön.

Varför Hogia?
Hogia är i tillväxt och bygger just nu ett nytt kontor i stenungsund. Vår målsättning är att nå 700 medarbetare till 2020. Hos oss finner du en härlig arbetsmiljö invid havet, engagerade kollegor med stor kunskap som vi gärna delar med oss av, samt goda utvecklingsmöjligheter framöver.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 625 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning
Heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse
Löneform
Månadslön
Sysselsättningsgrad
100%
Ort
Stenungsund
Län
Västra Götalands län
Land
Sverige
Publicerat
2017-11-17
Sista ansökningsdag
2017-12-17
Kontakt
Linda Falk, rekrytering, 0303-68893



Var inte denna tjänst helt rätt för dig?
Skicka gärna in spontanansökan med ditt CV, så hör vi av oss om det dyker upp en tjänst som skulle passa dig!

Skicka in en spontanansökan