Vill du hjälpa våra kunder igång med vårt nya molnbaserade ekonomisystem?

Hogia Business Products AB

Om tjänsten

På Hogia har vi nyligen lanserat vårt molnbaserade ekonomisystem, Hogia OpenBusiness. Med vår långa erfarenhet inom utveckling av programvaror för redovisningsområdet, tillsammans med ny teknik har vi en konkurrenskraftig produkt som nu når marknaden. 

Vi söker en driven person som vill arbeta för att införandet och processen att komma igång med systemet blir så enkel och smidig som möjligt för kunden. Genom löpande dialog med kunderna, och att du är lyhörd för deras feedback, så sätter du rutiner och skapar förutsättningar för våra kunder att på sikt kunna genomföra onboarding och lära sig systemet helt digitalt.

Du som driftsättningsansvarig är den som, utöver att du rent operativt implementerar systemen hos våra kunder, driver arbetet med att bygga upp kundservicefunktionen runt systemet. Vi ser fram emot att du för fram dina idéer kring hur vi kan bygga en struktur för att digitalisera onboarding-processen detta till exempel genom att tillsammans med vår marknadsavdelning skapa hjälpguider, instruktionsfilmer, e-learning etc.

Fokus är en kvalitetssäkrad driftsättning och nöjda kunder.

Du som söker

Lockas troligen av utmaningen att detta är ett nytt område och det finns utrymme för initiativ och nya lösningar. Här ges du möjlighet att påverka såväl en ny produkt som sättet vi arbetar med kundservice framöver.
Du har sannolikt erfarenhet eller utbildning inom ekonomi/redovisning för att förstå produktområdet. I tillägg till det har du arbetat med kundservice, gärna med ett digitalt fokus. Kanske har du tidigare ansvarat för att ta fram arbetssätt kring hur man kan organisera en servicefunktion? Vi tror att du har ett tekniskt intresse.
Viktigast för oss är dina personliga egenskaper, vi tror att du är initiativtagande och driven, samt har ett strukturerat sätt att ta dig an utmaningar.
Då rollen innehåller mycket kontakter, såväl externt med kunder som internt med produktägare, försäljning och support är en förutsättning att du är kommunikativ, samt bekväm med att hålla utbildningar och presentationer. Du kommunicerar på svenska både i tal och skrift.

Varför Hogia?

Som anställd på Hogia Business Products kommer du att vara en del av ett bolag som består av kompetenta och engagerade kollegor, och dessutom kommer du att vara en viktig del av vår nya produktsatsning. I tillägg till att vi sitter i fina lokaler bredvid havet, som bjuder in till en löptur eller promenad på lunchen så har vi en härlig gemenskap och inte minst goda utvecklingsmöjligheter.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 625 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning
Heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse
Löneform
Månadslön
Sysselsättningsgrad
100%%
Ort
Stenungsund
Län
Västra Götalands län
Land
Sverige
Publicerat
2017-11-21
Sista ansökningsdag
2017-12-21
Kontakt
Linda Falk, 0303-68893



Var inte denna tjänst helt rätt för dig?
Skicka gärna in spontanansökan med ditt CV, så hör vi av oss om det dyker upp en tjänst som skulle passa dig!

Skicka in en spontanansökan