Utvecklingchef integrationer

Hogia Infrastructure Products AB

VO Connect är ett verksamhetsområde inom Hogia-gruppen som i huvudsak driver utvecklingsarbetet mot nästa generations standardiserade integrationer och integrationsmöjligheter i Hogias nya molnplattform. Verksamheten startade 2016 och består i dagsläget av fem personer. Vi är just nu inne i en expansiv fas och kommer att växa kommande år och ser ett behov av ytterligare kompetenser i bolaget.

Varför bli utvecklingschef på Hogia?

Vi frågade en av våra nyanställda utvecklingschefer, Patrik, vad som gjorde att han sökte sig till oss.
   

Hogia är ett ”stort” bolag, men uppdelad så man inte tappar entreprenörs-andan. Man bibehåller betydelsen och uppskattningen från varje individ som jobbar inom det ”lilla bolaget”.

Min tjänst är utformad så att det både är ett linjeansvar, men också möjlighet att vara med och bidra på det tekniska planet (tekniska utredningar, utveckling, arkitekturella beslut). Förutom att det passar mig personligen väldigt bra så ger det en grym förutsättning för att få koll på helheten. Ytterligare en fördel är att Hogia ligger i framkant avseende teknik och har en bred teknikbas, vilket bidrar till att jag får följa med i utvecklingen och bredda min kompetens.

Tjänsten

Rollen som utvecklingschef är ny för enheten, därför kommer du själv att vara med och skapa dess innehåll. Ditt uppdrag innebär bland annat att du kommer att ansvara och leda en grupp utvecklare och parallellt driva eget operativt arbete. Du kommer även att driva centrala frågor gällande API-strukturer.

I ditt ansvar ingår att säkerställa att vi bygger standardlösningar som går att underhålla under lång tid framöver. Att rätt teknikval görs ligger även i ditt ansvarsområde. Generellt sett arbetar vi med Scrum inom Hogiagruppen vilket kommer att bli ett normalt inslag i din arbetsdag.  

Vem söker vi?

Vi tror att du har en bakgrund som utvecklare (C#.NET) och vill ta ditt nästa steg i arbetslivet mot ett större ansvarsområde. Kanske arbetar du idag i en teamleaderroll? Vi tror att du lyckas bäst i rollen om du har stort eget driv och engagemang samt har förmågan att pendla mellan helhetssyn och detaljfokus. Erfarenhet och intresse för ledarskap är meriterande. En prestigelös inställning är A och O då du kommer att arbeta både strategiskt och operativt i verksamheten.

Du har en akademisk utbildning inom IT och har erfarenhet att arbeta med integrationer. Du är duktig på att kommunicera på svenska och engelska, såväl med ditt utvecklingsteam eller Hogias produktbolag, som med kunder och partners.

Ytterligare meriter är om du har kännedom om REST, nHibernate/entity framework, Biztalk, XML, XLST.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 625 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning
Heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse
Löneform
Månadslön
Sysselsättningsgrad
100%
Ort
Stenungsund
Län
Västra Götalands län
Land
Sverige
Publicerat
2017-08-16
Sista ansökningsdag
2017-10-18
Kontakt
Linda Falk, 0303-68893



Var inte denna tjänst helt rätt för dig?
Skicka gärna in spontanansökan med ditt CV, så hör vi av oss om det dyker upp en tjänst som skulle passa dig!

Skicka in en spontanansökan