Försäljningschef Hogia Public Systems

Hogia Public Systems AB


Om tjänsten

Som försäljningschef på Hogia Public Systems ansvarar du för försäljningen mot våra befintliga kunder. Till din hjälp har du fyra medarbetare. Vi arbetar strukturerat med telefonkontakter, webbdemos, kundbesök och uppföljning.  Vi arbetar också med partnersamarbeten, såväl externa som interna och du arbetar för att vidareutveckla dessa. Du har resultat- och budgetansvar, ansvarar för säljstrategiplan och utvecklar försäljningsarbetet för din avdelning. I tillägg arbetar du aktivt med egen försäljning och då våra kunder finns i hela landet kommer resor ingå i tjänsten, ca 4-6 per månad. 

Hogia Public Systems AB, en del av Hogiagruppen, erbjuder systemlösningar inom ekonomi-, löne- och personalhantering till företag inom bland annat vård och omsorg, utbildning samt energibolag. Vi har kunder i hela Sverige och växer kontinuerligt. 

 

Är du vår nya kollega?

Vi letar efter dig med driv och engagemang som söker en roll där du får möjlighet att både leda och utveckla medarbetare och göra affärer. Du har flera års erfarenhet av att leda och coacha medarbetare, har förhandlingsvana och bred erfarenhet från B2B försäljning.  Du har eftergymnasial utbildning. För att lättast möjligt sätta dig in i arbetsuppgifterna behöver du vara tekniskt intresserad.

Vi frågade vår försäljningschef för nya kunder, Joakim Abrahamsson, vilka egenskaper tycker du man ska ha för att jobba här? – Uthållighet är bra. Man byter inte system så ofta så sälj- och köpprocessen är ganska lång. Lyhörd för kundens behov och önskemål. Självständig, självgående, ifrågasättande och kompetent. Så att det blir dynamik i arbetsgruppen. 


Låter detta intressant?

Vi erbjuder dig möjligheten att driva tillväxten i en av Sveriges ledande företag inom HR och Lön och hoppas att du vill växa och utvecklas tillsammans med oss. Vi söker dig som inom relativt snar framtid vill axla ett större ansvar. Du får också gott gäng kollegor, gedigen introduktion och löpande kompetensutveckling.  


Att arbeta hos oss

Långsiktighet och ansvar är några av våra ledord och de genomsyrar vårt arbete, vid utveckling av produkter så väl som i relationen till våra medarbetare och kunder. Vi tror att vi presterar bäst när vi arbetar som ett team där alla har tydliga ansvarsområden, vågar ta för sig men även be om hjälp. Tillsammans vidareutvecklar och bygger vi vår verksamhet i små snabba steg. Så har vi gjort sedan starten för 35 år sedan. Idag är vi 600 anställda i Hogiagruppen och har som mål att vara 700 anställda år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa?

Kika gärna på filmen Hogia rekryterar - Vi fokuserar på utveckling

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!


Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning
Heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse
Löneform
Månadslön
Sysselsättningsgrad
100%
Ort
Stenungsund
Län
Västra Götalands län
Land
Sverige
Publicerat
2017-04-04
Sista ansökningsdag
2017-05-04
Kontakt
Jenny Cedervall, rekryterare, 0303-666 16