Kundchef som vill ansvara för våra viktigaste kunder inom logistikbranschen

Hogia Logistics Systems Center AB


Vill du ansvara för att utveckla relationerna och affären med våra strategiskt viktigaste kunder?

Drivs du av att arbeta mot tydliga mål, och vill ha utrymme att självständigt lägga upp ditt arbete?

Arbetar du idag exempelvis som account manager, KAM, eller kundchef, i ett företag inom IT alternativt transport/logistik, så är det kanske just du som kan bli ett tillskott till vårt bolag!


Om tjänsten

Den viktiga rollen som kundchef på Hogia Logistics Systems Center AB innebär att du har ett ansvar för att behålla och vidareutveckla relationen med våra befintliga kunder, och som en del i detta ansvarar du även för eftermarknadsförsäljning. I ditt arbete har du daglig kontakt med våra kunder, och du är en viktig länk mellan dem, våra konsulter, och våra produktansvariga.   

Det är ett fritt och självständigt arbete, men med tydliga mål och uppföljning. Du är på plats ute hos våra kunder ibland, och kan räkna med någon resdag per vecka.


Är du vår nya kollega?

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi eller IT, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har dokumenterad affärserfarenhet och förhandlingsvana, samt en god teknisk förståelse. Troligtvis har du ungefär 5 - 10 års erfarenhet inom försäljning/kundansvar/kundservice, och har du erfarenhet av att göra affärer i Norge så är det meriterande.
Som person är du säljinriktad, relationsskapande och lösningsorienterad, samt tycker om att få saker att hända.


Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter och i relation till våra medarbetare och kunder.  Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Så har vi gjort sedan starten för 36 år sedan. Idag är vi 600 medarbetare och ska bli 700 år 2020.

Vill du vara med på vår spännande resa? Välkommen in med din ansökan!


Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan redan idag, eller hör av dig om du vill veta mer!


Följ oss i social media för att få en inblick i vår vardag och kika gärna på filmen: Hogia rekryterar - Vi fokuserar på utveckling

Vi tycker om att ha roligt på jobbet och många av oss hämtar energi och inspiration från sociala aktiviteter. Vi har gemensam fredagsfrukost och stödjer flera olika sociala aktiviteter bland annat vår egen löparklubb, konstförening och kör. Utöver detta så pågår förstås även andra mer spontana aktiviteter.


Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning
Heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse
Löneform
Månadslön
Sysselsättningsgrad
100%
Ort
Stenungsund
Län
Västra Götalands län
Land
Sverige
Publicerat
2017-03-10
Sista ansökningsdag
2017-04-02
Kontakt
Mimmi Cromberger, Rekrytering, mimmi.cromberger@hogia.se