Operation Analyst / Supporttekniker

Hogia Public Transport Systems AB


Vill du arbeta med integrationer, installationer och felsökning i komplexa system, och har erfarenhet som exempelvis support- eller drifttekniker?

Vill du vara med och bidra till att 9 av 10 kollektivtrafikresenärer får korrekt information om sin resa?

Då kan tjänsten som Operation Analyst / Supporttekniker på Hogia Public Transport Systems AB vara nästa steg för dig. Bolaget har idag en unik position på marknaden som leverantör av komplexa kollektivtrafiksystem, vilka ger resenären oavsett trafikslag korrekt och relevant information före, under och efter resan.


Visste du att 1,5 miljarder resor med kollektivtrafiken i Norden görs varje år med reseinformation från Hogias PubTrans? Att 9 av 10 kollektivresenärer får information om sin resa genom ett system från Hogia? Det är något vi är stolta över! Våra kunder är de största kollektivtrafikhuvudmännen i Norden. IT har en avgörande betydelse för kollektivtrafiken. Hogia Public Transport Systems driver aktivt utvecklingen framåt. Vi har fått flera nya kunder som gör att vi nu även behöver fler kompetenta medarbetare som gillar utmaningar och vill växa och utvecklas tillsammans med oss i vår support. Vår support kännetecknas av trevligt bemötande, snabb återkoppling och professionella åtgärder.


Om tjänsten

Som Operation Analyst hos oss ansvarar du för att hjälpa våra kunder att hålla verksamhetskritiska system tillgängliga. Det sker genom automatisk övervakning eller i dialog med kund. PubTrans består av Centralsystemen Base och DaRT, system för planerad tidtabellsinformation, realtidsinformation och avvikelseinformation. Till dessa har vi ett flertal kringsystem som Störningshantering, Trafikledning och IoT system som TransitCloud m.m. Vi hanterar även många integrationer och har ett flertal kundspecifika lösningar. Du kommer att arbeta med felsökning, installationer och integrationer. Vidare kommer du att delta i återkommande driftsmöten med våra kunder, bidrar aktivt med förslag till förbättringsåtgärder, samt följer upp kundernas önskemål om förändringar och merförsäljning. Du kommer att få tekniskt kundansvar för en eller flera kunder. Vi erbjuder dig ett omväxlande, självständigt och ansvarsfullt arbete med stora personliga utvecklingsmöjligheter i Hogiagruppen. Vi har ett nära samarbete med våra utvecklare, testare och projektledare. När du har kommit in i rollen kommer du även att ha beredskapstjänstgöring då vi har 24/7 avtal med våra kunder.


Vem trivs hos oss?

Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning. Kanske är du nätverks- eller driftstekniker alternativt mjukvaruutvecklare som vill arbeta mer med teknik och felsökning. Det viktiga är att du gillar att ta ansvar, är analytisk och har ett tekniskt intresse, samt drivs av att lösa problem. Du kommunicerar väl i tal och skrift både på svenska och engelska. Då prioritetsordningar ofta ändras är flexibilitet en viktig egenskap. Du behöver ha goda kunskaper i Microsoft SQL Server, Windows Operativsystem och nätverkskunskaper.

Ett brinnande intresse för Kollektivtrafik är naturligtvis ett plus.


Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter och i relation till våra medarbetare och kunder.  Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Så har vi gjort sedan starten för 36 år sedan. Idag är vi 600 medarbetare och ska bli 700 år 2020.

Vill du vara med på vår spännande resa? Välkommen in med din ansökan!

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan redan idag, eller hör av dig om du vill veta mer!


Följ oss i social media för att få en inblick i vår vardag och kika gärna på filmen: Hogia rekryterar - Vi fokuserar på utveckling

Vi tycker om att ha roligt på jobbet och många av oss hämtar energi och inspiration från sociala aktiviteter. Vi har gemensam fredagsfrukost och stödjer flera olika sociala aktiviteter bland annat vår egen löparklubb, konstförening och kör. Utöver detta så pågår förstås även andra mer spontana aktiviteter.


Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 625 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning
Heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse
Löneform
Månadslön
Sysselsättningsgrad
100%
Ort
Stenungsund
Län
Västra Götalands län
Land
Sverige
Publicerat
2017-03-27
Sista ansökningsdag
2017-04-09
Kontakt
Mimmi Cromberger, Rekrytering, mimmi.cromberger@hogia.se



Var inte denna tjänst helt rätt för dig?
Skicka gärna in spontanansökan med ditt CV, så hör vi av oss om det dyker upp en tjänst som skulle passa dig!

Skicka in en spontanansökan